Monday, 29 April 2013

Warkah Buat Pemilik Rusuk Ini


Program Transformasi Minda

OBJEKTIF PROGRAM TRANSFORMASI MINDA

· Memberi pendedahan mengenai konsep kenegaraan, prinsip dan falsafah pembentukan Negara, sistem pentadbiran kerajaan serta peraturan-peraturan asas perkhidmatan awam

· Memupuk keperibadian, jatidiri dan nilai patriotisme pegawai supaya lebih berketerampilan dan berkemampuan menyesuaikan diri dalam Perkhidmatan Awam

· Menerapkan nilai budaya kerja cemerlang agar dapat memberikan penyampaian perkhidmatan dengan cekap serta berkesan

· Menyediakan pegawai dengan minda kelas pertama selaras dengan matlamat ke arah negara maju







Saturday, 9 April 2011

Isi Hati Hari Ini

10 APRIL 2011

Hari ni bosan giler...sik gaduh je dengan Ali...nape tah...dia 2 macam x faham-faham je..tadi tengahari aku sakit hati dengan dia. Tak habis-habis nak tido jew. Tau la dia penat keje..Tapi asal aku perlukan dia, dia cam tak heran je kat aku. Tapi lau dia tu nak habiskan masa dengan aku, aku layan je. Aku tak faham la. Nak je aku break dengan dia lau aku dah tak tahan satu hari nanti. Dah tu petang tadi pun dia nak naik angin dengan aku pulak. Ada ke patot aku tanya pun tak boleh. Tak pelah Ali. Aku pun dah malas nak tanya pape lagi. Hidup la sendiri sana. Aku nak tengok berapa lama dia boleh tahan hidup tanpa aku.

Lagi satu masalah aku sekarang ni dengan tokai. Aku kadang-kadang sayang kat dia, rindu kat dia. Tapi aku takut la nak bercinta dengan dia. Dia tu memang la handsome. Kadang-kadang aku rasa pelik jugak, dia da rupa tapi nape sampai sekarang dia tak kahwin lagi. Tak kan la dia tak cukup duit lagi. Mustahil la. Ntah-ntah dia tu memilih sangat. Dan takkan la dia tu nak tunngu aku pulak kan.

Sekarang aku dengan dah tak da pape dah. Semuanya memang dah berakhir. Dia pun dah remove FB aku dari kenalan dia. Bagus la tu. Aku da tak nak ingat kt dia lagi. Dia dah dua kali sakitkan hati aku. Bukan senang aku nak maafkan suma perbuatan dia. Ape yang aku nak sekarang lupakan dia..Dan sekarang aku dah berjaya lupakan dia.

Thursday, 7 April 2011

~ JauH Di MatA DekAt Di Hati ~

Ni adalah antara gambar-gambar Ali yang aku dapat pos kan.
Ada gambar tempat dia tengah bekerja kat Pangkalan Udara Labuan,


 
Ni gambar Ali dengan kawan - kawan dia dengan nuri masa kat pangkalan.


Ni pic masa dia beraya dengan kawan-kawan nye kat Labuan.

Sweet Quotation



STAGE 1


Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.




STAGE 2

Hawa diciptakan dari rusuk Adam, bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan dari kaki untuk dijadikan alas, melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dihati untuk dicintai...



Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu...